teefactory.nl

Sinds 1981, de meest volledige webwinkel online voor het bedrukken van T-shirts.

Telefoon: 0 800 09 00 015   Mobiele telefoon: 00 31 682 616 157   e-mail: info@teefactory.nl

Verkoopsvoorwaarden

NLNL2

Waarom teefactory.nl voor je gepersonaliseerde kleding?

  • Wij zijn sinds 1981 actief in de textieldruk en wenden al onze ervaring aan voor het creëren van perfect bedrukte producten.
  • Ons team is samengesteld uit ongeveer 50 gemotiveerde professionels die zeer betrokken zijn bij de kwaliteit van het product en die er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de bestelling op tijd bij je thuis geleverd wordt.
  • We hebben tal van vaste klanten die ons al 30 jaar trouw zijn.
  • Wij zijn steeds actief en wonen beurzen bij in Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland en Spanje om zakelijke relaties op te bouwen in heel Europa.
  • Wij adviseren je graag bij de keuze van de stoffen en de juiste druktechniek en beantwoorden al je vragen over de ontwerpen en designs.
  • Het is bij ons niet nodig om je te registeren of je gegevens te verschaffen om een prijsopgave te berekenen.
  • Wij zijn uitgerust om bestellingen op korte termijn te leveren.
  • Wij zijn de beste klant van de meeste merken waar we mee samenwerken.
  • Het gemiddelde aandeel van incidenten in ons bedrijf is slechts 0,3% op meer dan 5000 bestellingen per jaar.
  • Wij werken sinds 2011 samen met verschillende NGO's zoals bijvoorbeeld de voedselbank en steunen diverse liefdadigheidsorganisaties.
  • Omdat wij veel belang hechten aan een verantwoorde omgang met het milieu, werken wij met duurzame materialen en trachten zoveel mogelijk te recycleren om zo weinig mogelijk afval na te laten.

Bedrijfsgegevens:

teefactory.nl is een website van Phoenix Teefactory SL met CIF. B60269636

kantoren: c/. Pisuerga, 2 bajos – 08028 Barcelona – tel. 933 235 382

werkplaats: c/. Garbí, 31 – Nave Phoenix – 08310 Argentona – Barcelona

Tips voor T-shirts

  • Gramgewicht: is het gewicht van de stof per vierkante meter en dus niet het totale gewicht van het T-shirt zoals vaak gedacht wordt. Ook gaat men er vaak foutief van uit dat hoe hoger het gramgewicht is, hoe beter de kwaliteit. Zo kan je veel T-shirts vinden met een hoog gramgewicht aan een lage prijs, omdat ze gemaakt zijn van geregenereerd katoen en vind je ook zeer fijne T-shirts aan een hoge prijs. Het ideale gramgewicht voor een T-shirt voor normaal gebruik ligt tussen de 150 en 190 gram en is gemaakt uit gekamd of semi-gekamd katoen.
  • Samenstelling: De stof kan bestaan uit 100% katoen, 100% polyester, een mengeling van polyester / katoen of zelfs andere stoffen zoals fibrana, lycra/ elastaan, acrylique, polyamide, soja, bamboe enz...
  • Onderhoudstips: Alle kledingstukken moeten in lauwwarm water gewassen worden met mild wasmiddel. Ook is het raadzaam om de kledingstukken steeds te wassen met de afdruk naar binnen zodat de opdruk nergens tegenaan schuurt. Wanneer deze tips worden nageleefd, zal u zeer tevreden zijn met de duurzaamheid van de opdrukken met zeefdruk, borduurwerk,transferdruk, Rhinestone-kristaldruk, Flex&Flocktransfer enz...
  • Onderhoud witte kledij: Deze wordt vaak gewassen op hoge temperaturen en met bleekmiddel. Uiteraard zijn wij niet aansprakelijk voor het resultaat wanneer deze op zo gewassen worden…
  • Afmetingen: De afmetingen van de kledingstukken kunnen variëren en afwijken tot 5%. Door het bedrukken en drogen van de stof trekt deze samen en pas na de eerste wasbeurt zet deze zich weer uit tot de normale omvang.

Andere kledingstukken

Vaak praten wij hier over T-shirts maar ons gamma bestaat natuurlijk ook uit 1000 verschillende kledingstukken en accessoires:

  • Zomerkledij: Polo's, overhemden en blouses, jasjes, tops,…
  • Winterkledij: Sweaters, fleece, truien, jassen, truien, softshells, broeken,…
  • Sportkledij: T-shirts, shorts, trainingspakken, zwemkledij,…
  • Werkkledij: Overhemden, vesten en hesjes, broeken, schorten, kamerjassen,…
  • Accessoires: Buffs, sjaaltjes, petten, handdoeken, paraplu's, slabbers,…
  • Accessoires voor in huis: vaatdoeken, broodzakken, ovenwanten…

Wasvoorschriften voor alle textielproducten

  • Alle kleding is voorzien van een label met de wasvoorschriften. Deze moeten opgevolgd worden en zeker wanneer deze producten bedrukt zijn.
  • Als je de kledingstukken met een milde zeep wast en met lauw water en de opdruk naar binnen draait zal het resultaat op lange termijn uitstekend zijn.
  • Hou er bij het strijken dan rekening mee dat je nooit over de afdruk strijkt, omdat deze aan het strijkijzer kan blijven kleven.

Welke eigenschappen moeten de sjablonen hebben? Raad van onze ontwerpers.

Met een afbeelding van hoge kwaliteit kan men goede opdrukken bereiken, een afbeelding van slechte kwaliteit leidt echter nooit tot een perfecte afdruk. Gelieve hieraan te denken wanneer je ons je sjabloon toezendt.

  • Om optimale resultaten te bekomen met zeefdruk, sublimatie, Flex & Flocktransfer of copitrans hebben wij het originele ontwerp nodig in vector formaat (Freehand, Illustrator of PDF) of indien dat niet mogelijk is, het origineel in afdrukformaat als een beeldbestand (tiff, jpeg, png, psg) met een resolutie van 300 dpi..
  • Wanneer het ingezonden bestand in Freehand of Illustrator teksten bevat, dan moeten deze gevectoriseerd worden (hergeschikt / contouren ). Wanneer we teksten moeten toevoegen, zal dit steeds gebeuren met de reeds bestaande lettertypen in ons systeem. De ingezonden bron van de klant kunnen wij niet accepteren aangezien wij er niet zeker van kunnen zijn dat de lettertypen auteursrechtelijk beschermd zijn.
  • Indien het bestand dat je ons stuurt heel groot is, raden wij aan om Dropbox, Wetransfer of een gelijkaardig platform te gebruiken.
  • Voor Flex & Flock Cut hebben wij een bestand nodig in vector formaat. (Freehand, Illustrator o PDF)
  • Voor Flex & Flock Print & Cut hebben wij weer een bestand in vector formaat nodig of een bestand in het werkelijke afdrukformaat met een resolutie van 300 dpi. De afdruk wordt met een plotter afgedrukt, vergelijkbaar met een inkjet printer.
  • Voor borduren en Rhinestone- kristaldruk is een bestand van 72 dpi voldoende.
  • Voor de druk met DTG, direct to garment printing, hebben wij beeldbestanden in de CMYK-kleurruimte nodig met een transparante achtergrond.
  • Voor Full print of sublimatie werken wij met vector bestanden nodig of fotobestanden in de werkelijke grootte van het gewenste afdrukmotief.
  • Enkele veelgebruikte programma's kunnen veranderingen aanbrengen zoals het wijzigen van de bron of het veranderen van het lettertype, accenten enz.. En dit alles zonder waarschuwing vooraf. Daarom raden wij het gebruik van hulpprogramma's af zoals PowerPoint, Excel, Word en dergelijke.
  • Wij ontwerpen geen logo's en bieden dus geen ontwerpen aan waaruit je kan kiezen. Wij passen je logo zo aan dat het gedrukt kan worden.
  • Kleuren en groottes kunnen wel worden aangepast en het toevoegen van teksten is ook mogelijk (als je de geschreven tekst naar ons toe mailt) maar denk steeds goed na over wat je wil voordat je ons schrijft, zodat wij de tekst of het logo niet steeds moeten herbewerken want deze kosten zullen ook doorgerekend worden.
  • Waarschuwing aan de klanten: Wij rekenen het retoucheren van afbeeldingen in slechte kwaliteit aan. Ook zullen wij extra kosten aanrekenen voor heel moeilijke ontwerpen waaraan onze ontwerpers meer dan een halfuur tijd moeten besteden.
  • Twijfel er niet aan om ons vragen te stellen bij onduidelijkheden. Wij houden van ons werk en helpen je graag verder!.

Wat is een virtueel model of print preview?

Een virtueel model of print preview toont het kledingstuk met het gewenste drukmotief op de geselecteerde locatie(s). Aan de hand van dit document kan de klant ons bevestigen dat hij akkoord gaat met ons ontwerp we de opdracht dus goed geïnterpreteerd hebben. Tevens dient het ook als richtlijn voor de drukkerij.

In dit document vermelden wij het referentienummer, de gebruikte kleurpantones in het geval van zeefdruk, de afmeting van de opdruk en de plaats, er steeds rekening mee houdend dat de proporties van de opdruk kunnen variëren naargelang de grootte van de kledingstukken.

De kleur van het kledingstuk op het virtueel model is ter oriëntatie omdat elke fabrikant een eigen kleurgamma heeft. Wij proberen de kleur uiteraard zo exact mogelijk te evenaren maar hou er a.u.b rekening mee dat het proefvoorbeeld geen referentie is voor de kleur van de stof, maar eerder een richtlijn.

De virtuele print preview heeft een kost die bij de technische kosten wordt gerekend vanaf de eerste correctie. Wij vragen u ook om ons uw ontwerp te sturen met een concreet idee van kleuren, grootte, positie en tekst...Op deze manier moeten wij het virtueel model niet steeds aanpassen en daar meermaals extra kosten voor aanrekenen.

Het is de eigen verantwoordelijkheid van de klant om eerst alle details goed na te kijken vooraleer het virtueel model goed te keuren. Hiermee bedoelen wij: kleur van het kledingstuk, alle andere kleuren, de groottes, de positie, de schrijfwijze van de teksten... Elke aanpassing nadien brengt een extra kost met zich mee.

Voorwaarden voor auteursrechten

Wij personaliseren textiel met de door de klant toegezonden ontwerpen en afbeeldingen. Wanneer een klant ons een ontwerp, foto of afbeelding toezendt, moet deze over de juiste auteursrechten beschikken.

Indien de klant een prijsopgave bevestigt, verklaart hij dat hij over de juiste rechten beschikt om de afbeeldingen te gebruiken en de voorwaarden voor auteursrechten aanvaardt. Dit betekent dat de klant volledig verantwoordelijk zal worden gesteld bij mogelijke aanspraken van derden met betrekking tot het gebruik van modellen zonder toestemming onderworpen aan:

  • Copyright en imago
  • Intellectuele eigendom
  • Privacy van individuen

In geval van twijfel, zullen wij de klant vragen een document te ondertekenen waarin de klant verklaart over de juiste rechten te beschikken.

Technische kosten

Onder de noemer 'technische kosten', vallen alle kosten die nodig zijn om een bestelling uit te voeren die door ons verwerkt moet worden: het maken van de films en de zeefdrukramen, de inkt, het borduursel, verwisseling van etiketten, etc… Deze kosten zijn steeds afhankelijk van de gekozen druktechniek.

Vele kosten worden niet of enkel bij de eerste bestelling aangerekend zoals bijvoorbeeld bij borduren het geval is. In andere gevallen, zoals bij zeefdruk, worden zij ook in rekening gebracht bij een aantal herhalingen.

Voor bestellingen waarbij er geen bedrukking nodig is, worden er uiteraard geen technische kosten aangerekend.

Twee zaken waarmee je rekening moet houden:

  • In bestellingen samengesteld uit verschillende ontwerpen, worden dezelfde technische kosten aangerekend voor elk ontwerp.
  • Bij bestellingen waarbij meerdere druktechnieken gebruikt worden, bijvoorbeeld DTG aan de voorzijde en zeefdruk op de rug, zal er slechts 1 print preview gemaakt worden waarin de verschillende druktechnieken worden weergegeven, maar de afbeeldingen zullen ook aangepast moeten worden aan deze technieken.

Technische kosten voor zeefdruk:

  • Maken van het eerste virtuele model
  • Verbeteringen eerste model
  • Basisretoucheren van afbeelding, teksten toevoegen, de grootte aanpassen
  • De ontleding van het ontwerp in de afzonderlijke drukinkten.
  • Maken van films
  • Produceren van de zeefdrukramen
  • Mengen van de basisinkt met de pigmenten om de pantoonkleuren te bekomen
  • Monteren van de zeefdrukramen op de machines en opvullen met de inkt
  • Wassen en recupereren van de zeefdrukramen na het bedrukken
  • Bij herhaling van de bestelling rekenen wij 50% van de kosten aan voor:
  • Het opnieuw produceren van de zeefdrukramen (deze worden niet bewaard)
  • Mengen van de basisinkt met de pigmenten om de pantoonkleuren te bekomen
  • Monteren van de zeefdrukramen op de machines en opvullen met de inkt
  • Wassen en recupereren van de zeefdrukramen na het bedrukken

Technische kosten DTG of Digitale zeefdruk:

  • Maken van eerste drukvoorbeeld
  • Aanpassingen aan virtueel model
  • Retoucheren afbeelding, toevoegen van teksten, aanpassen grootte
  • Programmeren van de printer.

Technische kosten borduren:

  • Het eerste virtuele model maken
  • Aanpassingen aan model
  • Retoucheren van de afbeelding, toevoegen teksten, aanpassen grootte
  • Opstellen van het borduurprogramma
  • In sommige gecompliceerde gevallen, het vervaardigen van een gedrukt monster om naar de klant te zenden voor goedkeuring
  • Monteren en programmeren van de borduurmachines

Technische kosten sublimatie en copitrans:

  • Het eerste virtuele model maken
  • Aanpassingen aan model
  • Retoucheren van de afbeelding, toevoegen teksten, aanpassen grootte
  • Inbrengen in de printer, plotters, etc…

Technische kosten en Fullprint sublimatie:

  • Het eerste virtuele model maken
  • Aanpassingen aan virtueel model
  • Retoucheren van de afbeelding, toevoegen teksten, aanpassen grootte.
  • Programmeren van de plotter printer.
  • Technische kosten klassieke transfer:

    • Het eerste virtuele model maken
    • Aanpassingen aan virtueel model
    • Retoucheren van de afbeelding, toevoegen teksten, aanpassen grootte.
    • Scheiden van de kleuren, aanpassing raster en voorkomen moiré
    • Afdrukken 4 films in offset vierkleuren CMYK
    • Afdrukken film van het dragerbasismateriaal
    • Maken van basiszeef.

    Technische kosten Flex & Flocktransfer:

    • Het eerste virtuele model maken
    • Aanpassingen aan virtueel model
    • Retoucheren van de afbeelding, toevoegen teksten, aanpassen grootte..
    • Traceren van de snijlijnen
    • Monteren en programmeren van de plotters voor Print& Cut

    Technische kosten Rhinestone-kristaldruk:

    • De afbeelding ingezonden door de klant overbrengen tot een motief van punten die overeenkomen met elk steentje in de overeenstemmende afstand en grootte
    • Het eerste virtuele model maken
    • Aanpassingen aan virtueel model

    Technische kosten verwisselen van etiketten:

    • Bedrukte polyamide-etiketten
      • Het eerste virtuele model maken aan de hand van de maten
      • Aanpassingen aan dit model
    • Gezeefdrukte etiketten in de nek
      • Het eerste model maken voor elke maat.
      • Aanpassing eerste model
      • Maken van de film
      • Produceren van het zeefdrukraam
      • Monteren van het zeefdrukraam voor elke maat en vullen met inkt
      • Wassen en recupereren van het raam na gebruik
      • Bij herhaling van de bestelling:
        • Het opnieuw produceren van het raam in zeefdruk
        • Monteren machine met het zeefdrukraam en vullen met inkt
        • Wassen en recupereren van het raam na gebruik
    • Etiketten geleverd door de klant
      • Wanneer de klant ons de etiketten levert, rekenen wij geen technische kosten aan. Afhankelijk van het type etiket aanvaarden wij het gebruik van eigen labels door de klant.

Welke druktechniek moet ik kiezen? Wat raden jullie mij aan?

Wij zijn gespecialiseerd in zeefdruk en daardoor zijn wij geneigd om prioriteit te geven aan deze druktechniek .
Onze drukkerij is groot, goed georganiseerd en uitgerust voor het toepassen van deze goedkope techniek, zowel voor grote als kleine oplagen.

Maar wij bieden ook alle andere technieken aan zoals sublimatie, borduren, Flex&Flocktransfer, DTG, kristaldruk enz...En elke druktechniek heeft zijn voor -en nadelen.

Wij geven steeds raad en zullen je steeds wijzen op de voor-en nadelen van een techniek of je een alternatieve techniek aanraden als wij denken dat deze beter aansluit bij je wensen. Om je goed te kunnen bijstaan, hebben wij de correcte informatie nodig zoals het model, de kleur, de hoeveelheid, de urgentie van de bestelling en vooral de afbeelding en de gewenste grootte.

Minimumhoeveelheid voor bestelling

Wij zijn een groothandel voor textieldruk en normaal gezien is is het minimum aantal per betelling 10 stuks per model en per kleur.

Er zijn een aantal producten waarbij de leverancier ons verplicht om te verkopen per aantal van 5, 10 of 25 per maat en kleur.

Instructies voor zeefdruk

Zeefdruk Sjablonen:

  • Om de zeef voor zeefdruk te vervaardigen, moeten wij een film maken die tijdens de belichting van de zeef het drukoppervlak bedekt.
  • Omdat wij per kleur een zeef nodig hebben, moeten wij per kleur ook een film produceren.
  • Vroeger werden de films gemaakt via een fotografisch proces, maar door nieuwe technologieën is het nu mogelijk om ze te vervaardigen via een laserprinter of plotter, wat tijd en geld uitspaart.
  • Wij aanvaarden geen films van onze klanten. Onze drukkerij bevindt zich in Argentona en het toezenden van de film betekent voor ons juist meer kosten.
  • De kosten voor het maken van de film zijn meegerekend in de technische kosten voor zeefdruk.
  • Wanneer een kledingstuk op 2 plaatsen bedrukt moet worden met 2 dezelfde logo's of ontwerpen, maar er is een verschil in grootte, dan moeten er toch 2 verschillende films en 2 verschillende zeefdrukramen vervaardigd worden.
  • Indien gewenst kan de klant de film opvragen en bewaren tot er herhalingen nodig zijn. De klant is dan wel aansprakelijk voor eventuele schade aan de film.
  • Wij bewaren de films van de klant gedurende 5 jaar of we maken ze kostenloos opnieuw in het geval ze beschadigds zouden worden.

Zeefdrukramen:

  • Wij aanvaarden geen zeefdrukramen van de klant zelf. Elke arm van de zeefdrukmachine heeft een eigen verankeringssysteem voor het registreren van de kleuren en wij gebruiken enkel de onze. Wij werken met metalen zeefdrukramen en niet met houten zoals in de meeste drukkerijen het geval is.
  • De zeefdrukramen worden niet aan de klant verschaft. Het gebruik van de zeefdrukramen is verrekend in de technische kosten (zoals ook de coating, het drogen, de film leggen,de belichting, de ontwikkeling, het drogen en de controle en niet het zeefdrukraam, dat op zich al 60 euro kost.
  • In het geval van een herhaling van een bestelling, rekenen wij 50% van de technische kosten, inclusief het opnieuw vervaardigen van de nodige zeven.
  • “Een kleurverandering” houdt in dat de machine gedemonteerd moet worden, de zeef en de rakel gewassen en dan weer opgevuld met een nieuwe kleur. Een kleurverandering wordt aangerekend wanneer een klant in eenzelfde bestelling sommige kledingstukken in één kleur wil bedrukken en andere kledingstukken met hetzelfde sjabloon, maar in een andere kleur.
  • De machines die we gebruiken voor het bedrukken van vlakke oppervlakten zoals T-shirts, sweaters en polo's en de machines voor bedrukking van kledingstukken met vorm zoals petten, truien en fleece jassen enz. gebruiken andere zeefdrukramen. Dit houdt in dat wanneer hetzelfde ontwerp bijvoorbeeld op de voorzijde van een T-shirt moet worden gedrukt en op een pet, er tweemaal technische kosten aangerekend worden.

Inkt voor zeefdruk:

  • Wij gebruiken als referentie het kleurenpalet Pantone U maar gebruiken geen kant en klare pantonekleuren voor textieldruk. Wij maken ze daarom zelf zo nauwkeurig mogelijk na. Men moet er echter rekening mee houden dat het eindresultaat door vele, soms oncontroleerbare factoren beïnvloedt kan worden: de kleur en materiaal van het weefsel, de omgevingstemperatuur en de luchtvochtigheid, de droogtijd, de druk en het aantal keer aanbrengen van de verf met de rakel enz...Het bedrukken met zeefdruk op textiel is niet hetzelfde als het bedrukken in Offset op papier. Wij hopen daarom op begrip van de klant.
  • Wij bedrukken voornamelijk met erkende en gecertificeerde plastisol zonder ftalaten, die schadelijk zijn voor het milieu. Wij gebruiken de beste inkt die op de markt verkrijgbaar is om het beste productresultaat te bekomen.
  • Wij bieden de mogelijkheid aan om te bedrukken met fluorescerende of gemetaliseerde inkt voor het dubbele van de prijs van normale inkt.
  • Op naden is het niet mogelijk om te bedrukken.
  • Full Print: is de bedrukking van de volledige oppervlakte van het T-shirt en bij zeefdruk gebeurt dit voor het confectioneren van het kledingstuk. Wij verkopen enkel geïmporteerd textiel dat reeds aan elkaar genaaid is waardoor het dus niet mogelijk is om deze bedrukking uit te voeren.
  • Foto's afdrukken: in zeldzame gevallen, bij grote hoeveelheden en alleen op witte T-shirts kunnen wij foto's in full colour print bedrukken met een acceptabel resultaat. Wij raden hiervoor echter DTG, copitrans of Flex & Flocktransfer aan.

Afmetingen opdruk van bedrukking met zeefdruk:

  • Normale maat inclusief in de prijs:
    • T-shirt voorzijde of achterzijde: 30 x 30 cm.
    • T-shirt op korte mouw: 9cm breedte x 9cm hoogte
    • Voorzijde pet met 5 segmenten: 9cm breedte op 5cm hoogte (wanneer dit op het model past)
    • Afhankelijk van het product verandert de oppervlakte. Contacteer de verkoper.
  • Afmeting in zeefdruk XL:
    • T-shirt voorzijde of rug: 38 x 45 cm.
  • Je kan ons contacteren bij twijfel over de grootte.

Voorwaarden voor digitale druk| DTG

Afdrukken van je ontwerp

Wij werken met de digitale printer van Kornit, de beste die er op dit moment op de markt is, maar het blijft wel een CMYK printer met een aantal beperkingen wanneer het de exacte weergave van pantonekleuren betreft. Wij kunnen niet garanderen dat de kleur voor 100% nauwkeurig kan worden afgedrukt of dat het visuele effect identiek is aan het ontwerp van de klant. Bij deze techniek is het niet mogelijk om te werken met fluorescerende of gemetaliseerde inkten of andere effecten.

Printen op gekleurde stof is niet hetzelfde als printen op wit papier, zeker wanneer het om fotografische afbeeldingen gaat. Het resultaat is goed, maar nooit identiek. Ons werk beperkt zich tot het aanpassen van het ontwerp dat de klant ons aanlevert om het te kunnen afdrukken in de juiste grootte, het corrigeren van kleuren en contrasten is echter niet inbegrepen. De klant dient ons het ontwerp printklaar te verschaffen in een vector-formaat of in JPG, PDF, TIFF met doorzichtige achtergrond en met de teksten omgezet naar lettercontouren. Als de afbeelding die de klant ons verschaft van slechte kwaliteit is dan zal de afdruk dat ook zijn. Elke aanpassing wordt extra aangerekend.

Speciale voorwaarden DTG

  • De minimumhoeveelheid per bestelling is vanaf 10 stuks. Indien je een klein aantal nodig hebt, kan je kiezen uit de producten die we in stock hebben. Op onze website vind je een kolom met prijzen voor minder dan 10 stuks, deze hanteren wij voor speciale gevallen of voor monsters, maar het vermelden van deze informatie verplicht ons niet om bestellingen vanaf 1 stuk te aanvaarden.
  • De vermelde tarieven zijn enkel voor T-shirts. Wil je polo's of tassen bedrukken dan kan dit, maar voor moeilijk te bedrukken kledingstukken wordt een supplement aangerekend van 20%.
  • Onze tarieven zijn berekend op basis van een bedrukking met 70% dekking. Wij behouden het recht om de prijzen te veranderen afhankelijk van de grootte van de opdruk, uiteraard word je hier steeds op voorhand over ingelicht.
  • De aangegeven prijzen zijn berekend voor een aantal T-shirts met dezelfde opdruk, zonder kleurverandering, verschil in afmeting enz...
  • Voor bestellingen met T-shirts met verschillende ontwerpen, in wit of gekleurd, geldt de onderste prijzenkolom. Bij speciale, gemengde bestellingen, gelieve een prijsopgave aan te vragen.
  • Wij raden aan om kledingstukken van goede kwaliteit te kiezen. Wij bedrukken geen T-shirts met een laag gramgewicht of van lage kwaliteit.
  • Het is ook mogelijk om op polo's van graniet katoen te drukken, maar door de lichtjes ruwe stof kan de afbeelding vervormd worden.
  • Wij drukken enkel op de voor- en achterzijde van volwassenen T-shirts. De mouwen kunnen niet bedrukt worden.
  • Contacteer ons wanneer je andere kledingstukken van katoen wil bedrukken.
  • Polyester, Lycra en Nylon kunnen niet met deze druktechniek bedrukt worden.
  • Wij bedrukken tassen met lange lussen vanaf een zekere dikte en kwaliteit van de stof. Maximale grootte afbeelding 25 x 25 cm.
  • De leveringstijd is afhankelijk van de grootte van de bestelling, daar het een ambachtelijk proces betreft.

Borduren

Origineel ontwerp en borduursel programma borduren:

  • Op basis van het originele ontwerp van de klant ontwikkelen wij met hulp van speciale, professionele computerprogramma's het borduurprogramma. Deze gebruiken wij als achtergrond voor het eigenlijk uitzetten van de borduursteken. Nadien wordt de tekening steek per steek overtrokken. In feite moet heel het logo of ontwerp worden vertaald in steken en garen, wat het een tijdrovend werk en iets prijziger maakt.
  • Met borduursel kunnen geen foto's, illustraties of kleurschakeringen worden weergegeven.
  • Wij aanvaarden door de klant aangeleverde borduurprogramma's, omdat wij de mogelijkheid hebben om ze aan te passen voor gebruik op onze borduurmachine. Wel kunnen er kleine verschillen zijn waardoor het aangeraden is om ons ook een foto van goede kwaliteit van het borduursel door te zenden om problemen te vermijden.
  • Op verzoek sturen we de klant een kopie van het borduurprogramma via e-mail.

Borduursel:

  • De tarieven voor borduursel hangen af van het aantal benodigde steken en niet van de grootte of kleuren.
  • Om de prijs te kunnen bepalen, moeten wij de afbeelding eerst bekijken, de hoeveelheid en de grootte van de afbeelding weten en het type kledingstuk.
  • Wij gebruiken bij voorkeur het werelberoemde kwaliteitsgaren van Madeira.
  • In ons assortiment beschikken wij ook over metalic effect garen waarmee in het zilver, brons of goud geborduurd kan worden voor bijvoorbeeld sport emblemen. Dit garen is iets duurder dan de normale kleuren, vermeld daarom zeker in je prijsopgave met welk materiaal je wilt werken.
  • Ook hier maken wij gebruik van het kleurengamma Pantone U als referentie bij het kiezen van kleuren, maar het garenspectrum is vrij beperkt, waardoor de kleuren dus niet helemaal overeenstemmen.
  • Wij bieden geen 3D of relief-borduurwerk aan.

Emblemen en patches:

  • Wij kunnen emblemen of patches borduren en deze voorzien van een hete lijmlaag waardoor deze makkelijk aan te brengen zijn.
  • Naast het opstrijken van de patches, raden wij aan om ze ook vast te naaien voor extra stevigheid.

Foliedruk - Flex & Flock

Print:

We gebruiken voor het afdrukken van de folie uitsluitend eco-solvent inkten. Deze inkten zijn iets minder bestand tegen zonlicht, maar veel minder schadelijk voor het milieu en geven goede resultaten bij het dragen en het wassen.

Cut:

Gedetailleerde zaken zoals kleine lettertjes en accenten kunnen moeilijk uitgesneden worden.

Quadritrans

Uitvoering:

  1. Eerst wordt de afdruk in offset uitgeprint op een speciaal papier dat dient als ondersteuning en daarna wordt in zeefdruk een harslaag aangebracht die fungeert als drager voor de opdruk.
  2. Wij maken een minimum van 300 “transfers” in een formaat van 30 x 32 of 46 x 32 cm. De eenheidsprijs is afhankelijk van de totale hoeveelheid en de hoeveelheid per maat .
  3. Wanneer de transfer kleine details bevat, wordt er soms een kleurprofiel aan toegevoegd om het strijken te vergemakkelijken en ook om de kleurvastheid te vergroten voor het wassen.
  4. De bovenstaande informatie dient men in achting te nemen wanneer dezelfde transfer gebruikt wordt voor kledingstukken met verschillende kleuren.

Hoe een bestelling plaatsen? Samenvatting in 5 stappen

  1. CONTACT EN PRIJSOPGAVE
    • Wanneer je weet welke kledingstukken en modellen je wil kiezen, hoeveel stuks je nodig hebt en in welke maten en kleuren en je de opdruk uitgekozen hebt dan kan je ons contacteren op ons telefoonnummer 0 800 09 00 015 of via email voor een vrijblijvende en gedetailleerde prijsopgave. 
    • Je kan ook zelf je prijsopgave berekenen op onze website via onze online calculator en een pdf downloaden om deze informatie te delen met je vrienden of partners…
    • Wanneer je bestelling zeer groot is (+ 1000 stuks) of zeer dringend, is het beter om geen tijd te verliezen. Bel ons op zodat wij alle twijfels via de telefoon kunnen oplossen!
  2. GOEDKEURING PRIJSOPGAVE EN BESTELLING
    • Wanneer je de exacte prijsopgave ontvangen hebt en de beschikbaarheid van de producten en de leveringstijd gecontroleerd werden, dan moet je de bestelling bevestigen via email met vermelding van het referentienummer van de bestelling dat je meegedeeld wordt in de email met prijsopgave.
    • Bij het vermelden van de modellen, maten, kleuren en opdrukken vragen wij om alles zeer duidelijk en in detail mee te delen en alles goed na te kijken zodat wij de opdracht goed begrijpen en geen fouten maken.
    • Gelieve er rekening mee te houden dat de leveringstijd pas effectief bevestigd kan worden van zodra wij alle informatie hebben. Hiermee bedoelen wij: modellen, maten, kleuren, ontwerp of logo met afmeting, factuurgegevens, adres voor levering en bewijs van betaling. Elke vertraging in het aanleveren van deze gegevens zorgt ook voor een latere levering.
  3. INZENDING VAN HET ORIGINELE ONTWERP
    • Je moet ons de ontwerpen, logo's, foto's of afbeelding toezenden om te bedrukken of te borduren en indien mogelijk ook een schets van waar je de opdruk graag zou willen. (Vooraan links of centraal, aan de achterzijde, op de rechtermouw...).
    • Op onze website leggen wij je uit hoe je ons deze ontwerpen moet toezenden en welke formaten wij aanvaarden.
  4. BETALING EN UITVOERING VAN DE BESTELLING
    • Van zodra wij alle noodzakelijke informatie ontvangen hebben met een bevestiging van betaling, dan sturen wij je een virtueel model van je bestelling in pdf zodat je deze kan goedkeuren of aanpassen. Dit model is gratis, net zoals de eerste aanpassing. De volgende aanpassingen zullen worden aangerekend indien er veranderingen gemaakt moeten worden die niet voortkomen uit fouten van onze kant.
    • Wij raden aan om niet te lang te wachten met de bevestiging van het virtuele model om de bestelling niet te laten uitlopen.
    • Bij bestellingen met een bestelwaarde van minder dan 1000 euro dient het volledige bedrag integraal overgemaakt te worden vooraleer de bestelling in productie gaat.
    • Is de bestelwaarde hoger dan 1000 euro, dan volstaat een betaling van 50 % van het totaalbedrag om de productie te starten en kan de andere helft betaald worden wanneer het product klaar is voor verzending. Er kan echter nooit betaald worden bij de aflevering. Let wel, wanneer de tweede betaling op zich laat wachten, dan zal je bestelling natuurlijk ook later geleverd worden.
    • Je kan de bestelling op voorhand betalen door overschrijving op het door ons verschafte rekeningnummer met vermelding van de naam van de opdrachtgever en het referentienummer van de bestelling die je kan terugvinden in de prijsopgave.
    • Er kan ook met Visa of Paypal (+2%) betaald worden.
    • Wanneer je online betaald hebt, vragen wij om de betalingsbevestiging naar ons toe te zenden om je bestelling te kunnen starten. Zonder deze bevestiging zal de levertijd verlengen tot wij het bedrag op onze rekening ontvangen hebben.
    • WIJ VERKOPEN NIET ZONDER BTW
  5. VERZENDEN VAN DE BESTELLING
  6. U ontvangt uw bestelling op de afgesproken tijd op het opgegeven afleveradres. Mocht er sprake zijn van onvoorziene vertraging, word je op de hoogte gebracht via telefoon of e-mail.

Leveringstijden

Onze levertijden zijn geldig vanaf de datum waarop we alle benodigde informatie over uw bestelling hebben ontvangen: het bewijs van betaling, de factuurgegevens en informatie over de levering, de bevestiging van maten en kleuren evenals de goedkeuring van het virtuele model.

Wij bieden 4 leveringstijden aan in Nederland: Normaal, Snel, Express en Flash.

Normaal: 15 dagen

  • Voordelige prijs en gratis verzending bij een bestelling van meer dan 300 euro naar het opgegeven afleveradres bij een minimale bestelling van 10 stuks.
  • 15 kalenderdagen vanaf de bevestiging van de bestelling.

Snel: 13 kalenderdagen

  • Aan dezelfde voordelige prijs maar bij deze optie dienen de verzendkosten betaald te worden voor levering aan het opgegeven afleveradres.
  • 13 kalenderdagen.

Express: 9 kalenderdagen

  • Met deze optie is er een toeslag van 15% en dienen de verzendkosten betaald te worden voor levering aan het opgegeven afleveradres.
  • 9 kalenderdagen.

Flash: Levering vanaf 5 werkdagen indien een bestelling bevestigd wordt voor 11 uur's morgens. Bij deze optie is er een toeslag van 25% + verzendkosten.

  • Wij rekenen een toeslag van 30% in aanvulling op de verzendkosten van het transportbedrijf.
  • Aanbod beperkt tot modellen, kleuren en maten die wij in voorraad hebben.
  • 5 werkdagen.
  • Bij deze optie raden wij aan om ons telefonisch te contacteren zodat we geen tijd verliezen door onduidelijkheden in de email.

Voor speciale levertijden in het weekend, gelieve ons te contacteren.

Algemene informatie over onze levertijden

  • Bij zeer grote bestellingen kunnen de levertijden worden uitgebreid, maar dit zal bij de ordebevestiging worden overeengekomen.
  • Onze aangegeven levertijden worden nageleefd van zodra de klant de bestelling bevestigd heeft, maar zijn afhankelijk van onze productiecapaciteit. Wanneer de bestelling niet op tijd bevestigd wordt door de klant, dan zal de eerder genoemde leveringsdatum opnieuw gedefinieerd moeten worden.
  • Wanneer de afgesproken levertijd valt op een feestdag in het land van aflevering en wij werden hier niet over geïnformeerd, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor het feit dat de levering de volgende dag afgeleverd wordt.
  • Gelieve bij de levertijd ook rekening te houden met onze vakantieperiodes.

Wij leveren in heel Europa en werken hiervoor samen met het transportbedrijf UPS.

Leveringen en transportbedrijven

Levering aan huis.

  • Wij raden aan om ons een afleveradres te verschaffen waar op het moment van levering ook daadwerkelijk iemand kan zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. We nemen geen verantwoordelijkheid voor een langere levertijd die wordt veroorzaakt door het feit dat de vervoerder het pakket niet correct kon afleveren.
  • In sommige gevallen kunnen wij een geschatte tijd van aflevering meedelen, maar teefactory.nl neemt geen verantwoordelijkheid op wanneer de vervoerder deze tijd niet naleeft.
  • Wij vragen steeds naar een contactnummer voor het transportbedrijf zodat zij rechtstreeks contact met je kunnen opnemen als er een incident plaatsvindt.
  • Je ontvangt van ons een email met de gegevens van het transportbedrijf en het referentienummer van je verzending zodat je zelf ook met hen contact kan opnemen.
  • teefactory.nl levert niet zelf. De levering gebeurt door professionele en betrouwbare bedrijven die niet van ons afhangen. Gelieve daarom rechtsreeks contact op te nemen met het transportbedrijf met vragen die enkel over de verzending gaan.

Speciale leveringen:

  • Hiermee bedoelen we alle leveringen die een speciale afhandeling nodig hebben waarvoor extra kosten in rekening gebracht moeten worden. Gelieve je hier eerst goed over te informeren om onaangename verrassingen te vermijden..
  • Opgedeelde leveringen: Grote bestellingen kunnen worden opgesplitst in meerdere leveringen van een bepaalde omvang en zo aan de klanten of leveranciers geleverd worden. Deze optie wordt vaak gekozen.
  • Leveringen op speciale tijden, op zaterdag..enz. Contacteer ons om te bekijken of wij deze service voor je kunnen organiseren en welke extra kosten er hieraan verbonden zijn.
  • Levering op beurzen en congressen: Normaal gezien bieden wij deze service niet aan en nemen in geen geval verantwoordelijkheid voor de leveringsvoorwaarden van de beurzen zelf: openingstijden, het vervoer van goederen met een kruiwagen, levering tijdens de openingstijden van de beurs, enz...
  • Levering op evenementen: demonstraties, concerten, openingsfeesten: Deze service bieden wij niet aan.

Kan ik ook onbedrukte kleding bestellen ?

  • Ja, wanneer je bij onze online-rekenmachine 'zonder opdruk' selecteert, wordt er meteen een korting van 7% in mindering gebracht bij het berekenen van je prijsopgave.
  • Met 'onbedrukt' bedoelen wij een product dat niet door ons bewerkt werd.
  • Wanneer je het product niet wil laten bedrukken, maar het wel verpakt moet worden of het label verwisseld, dan wordt het gewone tarief toegepast, zonder de korting van 7 %.
  • Hou er erkening meer dat de minimumhoeveelheid per bestelling steeds vanaf 10 stuks is per model en vaak ook per maat en kleur omdat wij een textieldruk- groothandel zijn.
  • De verzendkosten zijn gratis wanneer de bestelling ter waarde van meer dan 300 euro is, BTW niet inbegrepen.
  • Wanneer het een dringende bestelling betreft, worden er verzendkosten aangerekend.
  • Bij deze producten is het bestellingsproces een stuk eenvoudiger, omdat wij enkel de stok moeten nakijken vooraleer we de bestelling kunnen bevestigen.
  • De leveringstijd bedraagt *************** en word je meegedeeld bij het bevestigen van de bestelling.

Herhalingen van een bestelling

Een herhaling van een bestelling betekent dat een klant dezelfde bestelling nog een keer herhaald, ook al variëren de hoeveelheid, de kleuren, de maten en de modellen. In dit geval rekenen wij enkel 50% van de technische kosten aan bij zeefdruk en zijn de technische kosten kostenloos bij de andere technieken.

De prijzen van de nieuwe opdracht baseren zich op de prijs die overeenkomt met de hoeveelheid stuks van de nieuwe bestelling, en niet op de kwantumkorting van de vorige.

Indien de klant de grootte of de plaats van het ontwerp verandert dan valt dit niet onder de noemer van herhaling omdat dan nieuwe films moeten gemaakt worden en er dus nieuwe technische kosten aan verbonden zijn. In dit geval worden de gewone tarieven toegepast.

Wanneer de klant exact dezelfde kleur wil als de vorige keer, dan vragen wij om een monster van de vorige bestelling, enkel omdat de kleuren soms licht kunnen veranderen.

Geldigheid van de prijsopgaven en tarieven online

De prijzen van onze producten en artikelen op onze website en de tarieven van de druktechnieken en tarieven zijn actueel en geldig, behalve wanneer het gaat om een fout. Onze prijzen worden enkel aangepast omdat ze steeds onderhevig zijn aan voortdurende schommelingen in de verschillende munteenheden en de verschillende manieren van alle merken om daar mee om te gaan, dwingen ons om een aantal keer per jaar onze tarieven aan te passen zonder waarschuwing vooraf.

Om deze reden zijn de prijsopgaven die je van onze verkopers krijgt niet onbeperkt geldig. In de meeste gevallen hebben deze offertes een geldigheid van 10 dagen.

Toezenden van monsters

Proefvoorbeelden zonder opdruk:

  • Wij kunnen je tegen betaling van de verzendkosten een monster van onbedrukt textiel toezenden om uit te proberen. Gaat het echter om grote hoeveelheden of echt dure stukken dan berekenen wij de prijs vooraf. Deze monsters worden niet geretourneerd. Komt het tot een bestelling dan brengen wij de verzendkosten en de kosten voor de monsters in vermindering.
  • Door slechte ervaringen met 'klanten' moeten wij helaas streng zijn wat het verzenden van monsters betreft.
  • Proefvoorbeelden van kledingstukken die niet in onze catalogus voorkomen moeten wij steeds in rekening brengen. Deze monsters kunnen niet worden teruggestuurd.

Proefvoorbeelden met opdruk:

  • Wij verzenden geen monsters met opdruk voor de bestelling omdat de technische kosten voor het maken van het proefvoorbeeld even hoog zijn als de technische kosten voor de hele bestelling.
  • Wij maken steeds een virtueel model voor een bevestigde bestelling zodat de klant een duidelijk voorbeeld heeft van hoe het product eruit zal zien.
  • Voor grote bestellingen (meer dan 3000 kledingstukken met dezelfde opdruk) kunnen wij na bevestiging van de bestelling een proefvoorbeeld verschaffen zodat de klant het eindresultaat kan beoordelen. Indien de klant, na het bekijken van het proefvoorbeeld het ontwerp uiteindelijk nog wil aanpassen voor motieven waar wij geen schuld aan hebben dan zullen er extra kosten worden aangerekend.

Gemengde bestellingen

GEMENGDE BESTELLINGEN EN PRIJZEN PER HOEVEELHEID

  • De prijs voor gemengde bestellingen wordt berekend op basis van het aantal T-shirts met dezelfde opdruk. Dit houdt in dat wanneer een klant 100 T-shirts bestelt waarvan 50 met een ontwerp bedrukt worden en de andere 50 met een andere afbeelding, dan worden deze beschouwd als 2 bestellingen van 50 stuks en rekenen wij het tarief van 50 aan. Het is niet alleen de hoeveelheid die de prijs voordeliger maakt bij grote bestellingen maar eerder het lang kunnen laten draaien van de machines zonder dat ze stopgezet en gedemonteerd moeten worden.
  • Producten van dezelfde familie: wij beschouwen producten van dezelfde familie als artikelen die van hetzelfde merk of dezelfde productsoort zijn. Zo rekenen wij je de prijs voor 100 stuks aan voor een bestelling van 50 gemengde T-shirts met dezelfde referentie of hetzelfde merk; 20 voor meisjes en 30 voor jongens of met een verschillende referentie maar hetzelfde merk, bijvoorbeeld 50 Sol's Coconut en 50 Sol's Cactus aan de eenheidsprijs van 100.
  • Wanneer het verschillende producten betreft, bijvoorbeeld polo's en sweaters van hetzelfde merk, passen wij dit systeem niet toe.
  • Mengen van kleuren en maten: wij kunnen bestellingen leveren in verschillende maten aan de prijs van de kolom die overeenkomt met het totaal, maar dit kan niet toegepast worden op een assortiment van meer dan 3 kleuren, dan moet men kijken naar de onderste kolom.

Veranderingen bij reeds bevestigde bestellingen.

Wanneer de bestelling bevestigd is en reeds in behandeling, is het soms moeilijk om nog aanpassingen of veranderingen aan te brengen en indien dit toch mogelijk is zal het de nodige kosten met zich meebrengen:

  • Je bestelling uitbreiden of aanpassen terwijl ze reeds in behandeling zijn, bijvoorbeeld een verandering in de kleuren of maten, betekent vaak dat we de de oorspronkelijke bestelling moeten annuleren, het terugsturen van producten, veranderingen in het systeem en een latere levertijd.
  • Kijk daarom alle gegevens van je bestelling goed na vooraleer je bevestigt en bel ons gerust op bij vragen en twijfels.
  • Zelfs een kleine verandering zoals een aanpassing in het afleveradres kan voor ons betekenen dat we de bestelling moeten stopzetten, de etiketten veranderen en een nieuwe planning moeten maken voor het transportbedrijf

Sponsering en samenwerking teefactory.nl

  • Afhankelijk van de tijd van het jaar en de werkdruk kunnen wij je 5% korting aanbieden in ruil voor het bedrukken van ons logo op je product in zeefdruk in 1 kleur in de nek van het artikel of bij de logo's van alle andere sponsers. Als je een verzoek indient voor deze optie dan antwoorden wij je binnen de 48 uur.
  • Wij werken al geruime tijd samen met verschillende NGO's zoals de voedselbank en SOS- kinderdorpen (Aldeas Infantiles), AECC (vereniging voor de ondersteuning van onderzoek naar kinderkanker) en vele anderen... In sommige gevallen bieden wij speciale kortingen aan sociale projecten die strijden tegen misbruik en honger en zich inzetten voor kinderrechten.
  • Wij sponseren geen winstgevende organisties, e-gamer clubs of vergelijbare organisties die financiële steun zoeken voor hun hobby.

Bedrukken van door de klant aangeleverd textiel

Wij peronaliseren enkel onze eigen artikelen die we aanbieden in onze catalogus en aanvaarden dus geen aangeleverde productendoor de klant.

Gaan wij uitzonderlijk toch akkoord met het bedrukken van je kledij dan nemen wij geen verantwoordelijkheid op voor het drukresultaat, omdat wij de samenstelling van het materiaal niet kennen.

Garantie

Wat gebeurt er bij een fout in mijn bestelling ?

Wij doen ons uiterste best om op voorhand alle onduidelijkheden op te helderen en misverstanden te vermijden door vooraf een virtueel model te verschaffen en samen met de klant via email of telefonisch alle details te overlopen enz..
Het aandeel van incidenten in ons bedrijf is zeer laag meteen percentage van 0,3%. Doet er zich toch een fout voor in je bestelling die rechtstreeks onder verantwoordelijkheid valt van teefactory.nl, bijvoorbeeld een foutief model, de verkeerde kleur of ontvangt u niet de juiste hoeveelheid, dan wordt deze bestelling zonder discussie meteen voor je aangepast of volledig opnieuw geproduceert.

Foutieve aantallen

Wij hertellen onze bestellingen 2 tot 3 keer en maken zelden fouten, maar moest er zich toch een fout voordoen, gelieve ons dan zo snel mogelijk te contacteren zodat wij dit probleem op een snelle en professionele kunnen rechtzetten.

Fout in de opdruk

Wij verkopen promotioneel textiel aan de prijs van promotie materiaal. De kwaliteitseisen van het product zijn dus niet dezelfde als de eisen die je zou stellen aan een product dat je kocht aan de marktprijs.
Desalniettemin nemen wij de absolute verantwoordelijkheid op voor onze producten en handelen we elk probleem dat zich eventueel voordoet op een professionele manier af.
Doet er zich een fout voor bij het bedrukken van je ontwerp en Phoenix is hiervoor aansprakelijk, dan doen wij er alles aan om deze bestelling te herhalen binnen de kortst mogelijke tijdspanne.
Zoals eerder aangegeven is het voor ons onmogelijk om de kleuren exact na te maken zoals die worden weergegeven in de sectie inkten. Wij vragen hiervoor een beetje begrip van de klant, maar doen ons uiterste best om een zo nauwkeurig mogelijk resultaat te bekomen.
Als je niet tevreden bent over de kleurvastheid na het wassen, vragen wij je of je ons een voorbeeld kan sturen van een ongewassen T-shirt en eentje na het wassen zodat wij beide shirts kunnen vergelijken.

Vertraging in de levering en verlies van goederen.

In de afgelopen 2 jaar zijn al onze bestelling voor 100% op tijd bij de klant geleverd!
Maar zelfs met dit mooie resultaat kunnen wij (en geen enkel ander bedrijf) garanderen dat een bestelling met zekerheid geleverd wordt op het vooraf afgesproken tijdstip. teefactory.nl neemt geen verantwoordelijkheid op voor de problemen die veroorzaakt worden door het transportbedrijf wanneer de bestelling op tijd verzonden werd uit ons magazijn. Uiteraard zulen wij er alles aandoen om tot een oplossing te komen in het geval er zich een vertraging voordoet.

Volgens de internationale wetgeving zijn wij niet aansprakelijk voor vertragingen in de leveringstijd in gevallen van overmacht zoals natuurrampen, brand, stakingen enz... en zijn wij ook niet verplicht om de waarde van de goederen terug te betalen.

Beperking van aansprakelijkheid de teefactory.nl

Wij zijn gespecialiseerd in de verkoop van eenvoudig textiel dat voornamelijk bedoeld is voor reclamedoeleinden. Wij zijn zeer professioneel en streven naar een grote tevredenheid bij onze klanten maar er zijn ook enkele limiteringen aan onze verantwoordelijkheden. Hieronder een toelichting:

  • Knelpunten in de stock of vertraging bij de aflevering:
    Wij bedrukken de kledij in onze eigen drukkerij, maar werken met geïmporteerde artikelen.
    Wij hebben een aantal modellen in stock, maar kunnen onmogelijk de meer dan 1000 producten die we aanbieden in alle mogelijke maten en kleuren bewaren in ons magazijn.
    Wij controleren de beschikbaarheid van het product altijd met de grootste zorgvuldigheid, maar wanneer de bevestiging door de klant op zich laat wachten, of de informatie verschaft door de leverancier is niet correct, kan het voorkomen dat het gewenste product niet beschikbaar is en de bestelling helaas geannuleerd of aangepast moet worden.
    Wij werken steeds op een professionele, snelle en transparante manier.
  • Verandering van kleur:
    Wij proberen te vermijden dat er zich bij een bestelling verschillen voordoen in artikelen van hetzelfde model maar wanneer deze toch voorkomen zijn wij hiervoor niet aansprakelijk wanneer wij deze verschillen niet opmerkten.
    Het is mogelijk dat een model lichtjes variëert bij verschillende bestellingen wat kleur, maat en afwerking betreft omdat de fabrikant deze basisstukken per serie fabriceert en er tussen elke serie en jaar kleine details kunnen afwijken.
  • Personalisering met elke druktechniek:
    wij zijn gemotiveerde professionelen met meer dan 30 jaar ervaring en beschikken over uitstekende apparatuur maar de klant moet zich bewust zijn van enkele karakteristieken die onze ambacht typeren:
    Handwerk: De kledingstukken worden met de hand 1 voor 1 op de machines geplaatst. De meeste machines werken automatisch, andere manueel bijvoorbeeld voor het bedrukken van petten, tassen en paraplu's enz. Onze filmpjes op de website laten je duidelijk zien hoe men tot de exacte positie van een opdruk of borduursel komt en waarom het zo moeilijk is om steeds identieke kledingstukken te bekomen. Het proces verschilt namelijk van een gewone printer die elke afbeelding steeds op de identieke plaats op het papier weergeeft.
    Kleuren: In de Pantone worden Pantone-kleuren gedrukt op wit papier. In teefactory.nl bedrukken wij met kleuren die we zelf samenstellen en waarbij wij de basiskleuren van de fabrikant mengen met de kleurpigmenten om zo de kleur zo nauwkeurig mogelijk te reproduceren. Afhankelijk van de stof die we gebruiken bijvoorbeeld polyester of katoen en de kleur van deze stof zal de verf een verschillend resultaat geven. Wij proberen steeds zo nauwkeurig mogelijk te werken, maar er zijn vele factoren die het eindresultaat beïnvloeden.
  • Exact aantal stuks:
    Wij werken steeds zeer zorgvuldig om de door de klant bestelde hoeveelheden correct en exact te leveren.
    Het kan gebeuren dat we bij het verpakken van grote bestellingen bij een kledingstuk een vlek of scheur opmerken. Hebben wij deze modellen en maten in de correcte kleur op voorraad, dan bedrukken wij ze en voegen ze aan de bestelling toe. Zijn deze echter niet meer in stock, dan wordt de bestelling geleverd zonder het kledingstuk te vervangen en brengen wij de kost hiervoor in vermindering. Wettelijk gezien behouden wij ons het recht om tot 5% minder te leveren en enkel de afgeleverde stukken aan te rekenen. Dit gebeurt echter vrijwel nooit.
  • Geldigheid van de informatie op teefactory.nl: Groottes, maten en kleuren.
    De informatie die wij op onze website publiceren, ontvangen wij van de textielfabrikanten is grotendeels correct en wij proberen ze steeds te corrigeren en bij te werken.
    Toch kan het gebeuren dat een kledingstuk er op foto een beetje anders uitziet dan in het echt, omdat elke monitor en printer de kleuren op hun eigen manier weergeven.
    Zo kan het ook voorkomen dat de maten lichtjes variëren. Dat ligt bijvoorbeeld aan de stof die lichtjes uitzet of krimpt door de vochtigheidsgraad, de grootte van de opdruk enz.
    Wij proberen deze kleine problemen zoveel mogelijk te vermijden, maar nemen hiervoor geen bestellingen terug.

Terugsturen en terugbetalen van de goederen - Herroepingsrecht - Annulering van bestellingen.

Koninklijk besluit RDL 1/2007 van 16 november, waarbij de herziene tekst van de Ley General para la Defensa de los Consumidores y Usuarios (Algemene wet inzake de bescherming van consumenten en gebruikers) zijn aangenomen en andere aanvullende wetten http: // www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2007-20555, bepaalt in artikel 103 / c gefixeerd ten opzichte van het herroepingsrecht, dat dit niet geldt voor contracten met betrekking tot de levering van goederen, die werden vervaardigd volgens de specifieke behoeften van de consument en de gebruiker en / of duidelijk gepersonaliseerd zijn.

Door de bevestiging van de bestelling gaat de klant uitdrukkelijk akkoord met de huidige contractuele bepalingen en onderwerpt zich aan het toepasselijk recht en de specifieke overeenkomst voor de aankoop van gepersonaliseerde of specifieke producten.

RETOURNEREN VAN GEPERSONALISEERDE PRODUCTEN:

  • De klant heeft de mogelijkheid om ons tot 14 dagen na de levering van de bestelling via mail teefactory.nl op de hoogte te stellen van eventuele afwijkingen of fouten die er bij het product of de personalisatie worden waargenomen.
  • In het geval de gekochte goederen reeds bij ontvangst beschadigd zijn, zullen wij afhankelijk van de situatie, de goederen vervangen, de reparatie regelen, een korting of een andere oplossing aanbieden, steeds binnen de wettelijke garantie van consumptiegoederen .
  • De kosten voor afwikkeling hiervan zijn gratis met inbegrip van het vervoer van de goederen van het afleveradres naar ons magazijn, alsmede de vernieuwde levering aan de klant voor het vervangen van het artikel.
  • Wij aanvaarden geen retournering indien er geen schade aan het product is vastgesteld.

ONGEPERSONALISEERD TEXTIEL:

  • Als de goederen niet gepersonaliseerd zijn en niet expliciet voor de klant geproduceerd of ingevoerd, kunnen ze onder de volgende voorwaarden worden teruggezonden:
  • De klant heeft de mogelijkheid om ons tot 14 dagen vanaf ontvangst van het product via email te laten weten dat hij de bestelling wil terugsturen. Deze email kan verzonden worden naar teefactory.nl.
  • Elke terugzending van goederen vereist de instemming van beide partijen.
  • De kosten van levering en het retourneren van de onbeschadigde goederen worden door de klant betaald of worden in mindering gebracht bij terugbetaling van het eerder betaalde bedrag. Daarnaast rekenen wij 10% van de rekening voor de kosten en de administratieve kosten.
  • Voor het retourneren moet de klant het product in perfecte staat en in de originele verpakking terugsturen en op een zorgvuldige verpakt dat de goederen tijdens het transport niet beschadigd kunnen worden. Doet er zich toch schade voor, dan is de klant hiervoor aansprakelijk. Wij nemen geen goederen terug die duidelijke tekenen van gebruik vertonen of waarmee geknoeid is.
  • Binnen een maximum van 10 dagen na ontvangst van de goederen in de fabriek ontvangt de klant de teruggave van de reeds betaalde som op de rekening, waarvan de bovengenoemde kosten in vernibdering werden gebracht.

ANNULERING VAN BESTELLINGEN:

Wordt een bestelling geannuleerd voordat deze geleverd wordt, dan rekenen wij de kosten aan die gemaakt zijn tot op het moment van de annulering: De virtuele modellen, de technische kosten, de inbreng in de productie en 10% van het factuurbedrag voor de kosten en de administratieve kosten.

RECHT EN JURISDICTIE
Deze algemene voorwaarden worden beheerst door de Spaanse wetgeving. Voor de beslechting van geschillen onderwerpen alle partijen zich, op hun verzoek, aan de rechterlijke instanties in de gemeente van de verkoper namelijk Barcelona, en zien af van enig ander rechtsgebied.
Aangezien het bedrijf lid is van CONFIANZA ONLINE en als onderdeel van de codes van ethiek, kan de gebruiker zich in het geval van geschillen met het contract, met online advertising, met de bescherming van gegevens, met bescherming van minderjarigen en de toegankelijkheid, wenden tot het systeem van beslechting van geschillen van CONFIANZA ONLINE (www.confianzaonline.es) die wordt belichaamd door de arbitragecommissie voor reclame geschillen en de Nationale Bemiddeling en Arbitragecommissie voor de consument.

Suggesties en klachten

Twijfel er niet aan om ons je suggesties, foto's, kritiek of klachten te mailen naar info@teefactory.nl

Vrienden van teefactory.nl

Wij hebben een blog met jullie foto's, meningen en commentaren. Stuur ons je leuke foto's naar info@teefactory.nl